То тракането - тракане. Но икономията идва с по-ниския вискозитет...
Известие
Collapse
No announcement yet.
Общи приказки 166
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от andro88 Покажи съобщениеИма ли 10W60? Според каталога на SAE такова нямаИначе се вмества точно в това, което говоря. Защото като загрее колата и маслото оредее почва да трака веригата.
Но ако мислиш, че тракането на жтд 136 ще спре от такова масло, ще трябва да те разочаровам - изходът е само премахване на вала и веригата
...
155 1,6 TS 16V `96
166 2,4 JTD `99
147 1,9 JTDm 8V `07
Comment
-
Това е от последните издания на менюъла за 166, фейслифт моделите. Забележете, че за v6 моторите е дадено 10W-40 и 5W-30 за студените климати, а за Туинспарк е дадено само 10W-60. При нашите условия, 10W-60 e идеално. Температурите рядко падат под -5 градуса, летата започнаха да стават доста горещи. Представям си какво се случва с температурата и вискозитета на маслото, когато лятото при 40 градуса температура на асфалта караш от София до Бургас с около 5000 оборота...
Comment
-
Нещо мислите сбъркано за тези вискозитети, нормалната работна температура на двигателя е да кажем 90 градуса, много важно дали асфалта 40 или 50 градуса.
Важни са студените стартирания, всяко палене на двигателя се брои за студен старт, след като маслото вече се е стекло в картера, а това става бързоLast edited by lordliness; d.m.y г., 21:50.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение90 градуса на водата, на маслото кой знае колко. Италианците са счели за ненужна тази информация, като не са сложили въобще такъв уред в 166...Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Не яжте само буквите при TS трябва да се мисли нестандартно понеже е нестандартен моторСамо вискозитети с 50 отзад и нагоре
sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Аз това и правя, в новите издания на книжките за ТС се споменава единствено 10W-60. Явно са имали случаи и на гаранционно родили автомобили и са си изкарали поука. Сега е на мода да се кара с 5-30, 0-40 и разни подобни, но тези масла въобще не са за нашите мотори. За първото поколение JTS се отнася същото.
Comment
-
Да измислят някакви космически лагери на вала, а 3-ти цилиндър някакъв галактически, да нямат нужда от никакво мазане и ще караме с 5-40
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеЧе върши работа - върши. Интересното е, защо само при TS мотора е реализирано по този начин термостатирането на маслото.Last edited by code; d.m.y г., 10:38.sigpic
156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
"Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеЧе върши работа - върши. Интересното е, защо само при TS мотора е реализирано по този начин термостатирането на маслото.
Comment
-
Първоначално публикувано от didod Покажи съобщениеЗащо да е само при него?
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment